Tuesday, January 22, 2008

You don't understand me...

Sometimes
on the street

I hear you talk
about how my blog was better for a few months
about how you thought my experiences might have nothing to do with the fall
about how no one is reading my blog
about me and education
and
about millions of other things you find fault in my congenital imperfection

I feel sad
because
I feel
You don't understand me


月亮代表我的心
The Moon Represents My Heart - Teresa Teng
Lyrics


Don't you know that it's only you I care about?


我只在乎你
I only care about you
Lyrics


千言萬語 (1977)
Thousand words
Lyrics




曲名:月亮代表我的心
作詞:翁清溪 作曲:孫儀
演唱:鄧麗君,編曲:盧東尼。
--前奏 -------
-
你問我愛你有多深 我愛你有幾分
我的情也真 我的愛也真 月亮代表我的心
你問我愛你有多深 我愛你有幾分
我的情不移 我的愛不變 月亮代表我的心
輕輕的一個吻 已經打動我的心
深深的一段情 教我思念到如今
你問我愛你有多深 我愛你有幾分
你去想一想 你去看一看 月亮代表我的心
-
--間奏 -----
-
輕輕的一個吻 已經打動我的心
深深的一段情 教我思念到如今
你問我愛你有多深 我愛你有幾分
你去想一想 你去看一看 月亮代表我的心
你去想一想 你去看一看 月亮代表我的心


鄧麗君
我只在乎你 (I only care about you)

曲︰三木 詞︰慎芝

如果沒有遇見你 我將會是在那裡
日子過得怎麼樣 人生是否要珍惜
也許認識某一人 過著平凡的日子
不知道會不會 也有愛情甜如蜜

*任時光匆匆流去 我只在乎你
心甘情願感染你的氣息
人生幾何 能夠得到知己
失去生命的力量也不可惜

#所以我求求你 別讓我離開你
除了你我不能感到一絲絲情意

如果有那麼一天 你說即將要離去
我會迷失我自己 走入無邊人海裡
不要什麼諾言 只要天天在一起
我不能只依靠 片片回憶活下去


千言萬語

不知道為了什麼
憂愁它圍繞著我
我每天都在祈禱
快趕走愛的寂寞
那天起 你對我說
永遠的你愛著我
千言和萬語
隨浮雲掠過
不知道為了什麼
憂愁它圍繞著我
我每天都在祈禱
快趕走愛的寂寞

No comments: